Skole - 0. kl. til 10. kl.

Hvordan kan du kombinere skole og sport fra 0. kl. - 10. kl.

Kombiner skole, træning og gode kammerater

Hvis du træner meget og har en ambition om at blive rigtig dygtig indenfor din sport, så går der meget tid med din træning.
I Randers kommune har du mulighed for at gå på en skole, hvor der tages hensyn og hvor der findes en grundlæggende forståelse for, hvad det kræver for, at blive en rigtig dygtig atlet.

Det er to forskellige tilbud:

• Randers Realskole (privatskole)
  • Eliteidrætsskolen (folkeskole)

Nedenfor kan du læse mere om tilbuddene.

Randers Talent og Elite arbejder tæt sammen med Eliteidrætsskolen på Nørrevang.

Eliteidrætsskolen har én klasse på 7. -9. årgang, som er dedikeret til idrætsudøvere. Det betyder at alle dine klassekammerater deler din glæde for at dyrke idræt og din ambition om at ville udvikle dig.

Eliteidrætsskolen har eksisteret i mere end 10 år og tilbyder, udover den almindelige folkeskoleundervisning, 2 x2t træning hver uge, enten som basistræning eller ude i din klub.
Hertil er der hver ude tematimer som omhandler forskellige facetter af livet som sportsudøver.

Du kan læse mere om Eliteidrætsskolen her

RTE har et tæt samarbejde med Randers Realskole som tilbyder sportsinteresserede muligheden for at kombinere skole og idræt.

På Realskolen er der på 7. - 10. årgang reserveret pladser i klasserne til idrætsinteresserede. Der er både talent- og elitepladser. Elitepladserne er forbeholdt udøvere fra Randers FC og Randers HK/HH, mens alle andre idrætter har mulighed for at få en talentplads.

Både talent- og elitepladser tilbyder morgentræning 2x2t om ugen og en lang række af andre tilbud.

Du kan læse mere om muligheden her

Er du nysgerrig?

Du er altid velkommen til at kontakte de respektive skoler for at høre om, hvordan netop deres tilbud, passer til dig.