Hvordan får jeg et hjælpemiddel?

Du har mulighed for at anskaffe hjælpemidler, der gør din hverdag nemmere og giver dig mere frihed.

Der findes hjælpemidler, der kan hjælpe dig med alt fra at tage strømper på, lette belastning ved personlig pleje og give dig mulighed for at udføre hobby- og fritidsaktiviteter. Du kan undersøge mere om hjælpemidler:

• I Hjælpemiddelhuset Kronjylland i Randers. Her kan du se en udstilling af udvalgte hjælpemidler, som du kan afprøve og få kontaktoplysninger på forhandleren.
  • På Hjælpemiddelbasens hjemmeside kan du undersøge, hvilke hjælpemidler, der eksisterer. Her kan du finde alle typer af hjælpemidler fra forskellige forhandlere. Du kan besøge Hjælpemiddelbasen vis linket på denne side.
  • Der findes også en række hjemmesider, hvor du kan købe hjælpemidler direkte.

Hvis du opfylder lovbestemte krav og kommunens visitationskriterier, har du mulighed for at få visiteret et hjælpemiddel af kommunen. Du kan læse mere om visitering af hjælpemidler på Visitationens hjemmeside og i Randers Kommunes kvalitetsstandarder, som du finder links til her på siden.